Nuevo

Libro The Art Of Failure

en 24 meses de

Lo que tienes que saber de este producto

  • Año de publicación: 2016
  • Tapa del libro: Blanda
  • Género: Videojuegos.
  • Subgénero: .
  • Manual.
  • Número de páginas: 172.
  • Edad recomendada: de 12 años a 99 años.
  • Incluye .
  • Dimensiones: 1cm de ancho x 1cm de alto.
  • Peso: 1g.
  • ISBN: 9780262529952.
Ver características

Características del producto

Características principales

Autor
Associate Professor Jesper Juul
Idioma
Inglés
Editorial del libro
MIT Press
Tapa del libro
Blanda
Año de publicación
2016

Otros

Cantidad de páginas
172
Altura
1 cm
Ancho
1 cm
Peso
1 g
Con páginas para colorear
No
Con realidad aumentada
No
Género del libro
Videojuegos
Tipo de narración
Manual
Edad mínima recomendada
12 años
Cantidad de libros por set
1

Descripción

The Art of Failure: An Essay on the Pain of Playing Video Games

We may think of video games as being “fun,” but in The Art of Failure, Jesper Juul claims that this is almost entirely mistaken. When we play video games, our facial expressions are rarely those of happiness or bliss. Instead, we frown, grimace, and shout in frustration as we lose, or die, or fail to advance to the next level. Humans may have a fundamental desire to succeed and feel competent, but game players choose to engage in an activity in which they are nearly certain to fail and feel incompetent. So why do we play video games even though they make us unhappy? Juul examines this paradox.

In video games, as in tragic works of art, literature, theater, and cinema, it seems that we want to experience unpleasantness even if we also dislike it. Reader or audience reaction to tragedy is often explained as catharsis, as a purging of negative emotions. But, Juul points out, this doesn't seem to be the case for video game players. Games do not purge us of unpleasant emotions; they produce them in the first place. What, then, does failure in video game playing do?

Juul argues that failure in a game is unique in that when you fail in a game, you (not a character) are in some way inadequate. Yet games also motivate us to play more, in order to escape that inadequacy, and the feeling of escaping failure (often by improving skills) is a central enjoyment of games. Games, writes Juul, are the art of failure: the singular art form that sets us up for failure and allows us to experience it and experiment with it.

Sin garantía

Envío gratis a todo el país

Conoce los tiempos y las formas de envío.

Las fechas de entrega incluyen los 17 días necesarios para tener listo el producto.

Vendido por GREVILLEA

+10mil Productos

+5mil

Ventas concretadas

No brinda buena atención

Entrega sus productos con demora

Medios de pago

Meses sin Tarjeta

Mercado Crédito

Tarjetas de crédito

¡Paga en hasta 3 cuotas!

Mastercard
American Express
Visa

Tarjetas de débito

Visa Débito
Si Vale
Si Vale
Tengo
Edenred
Mastercard Débito
Sodexo Restaurant

Efectivo

PayCash
OXXO

Preguntas y respuestas

¿Qué quieres saber?

Pregúntale al vendedor

Nadie ha hecho preguntas todavía.

¡Haz la primera!